Rabu, 18 Ogos 2010

blind trail esh esh eshhhhhhhhhh

"apa sebenarnye blind trail ni "itu soalan yang terbenak jauh di sudut cerebral aq. Ntah lah aku x beberapa pasti, tapi apa yang aku, tahu setiap orang kena tutup mata dan berjalan mengikut tali... ehmmmmmmm kalau macam tu aku pun pernah buat masa camp sekolah dulu x lah teruk mana,
tetapi jangkaan aku meleset sama sekali apabila En hisyam menayangkan gambar first camp sem-sem yg lalu..ohhhhhhhh rupanye kite bukan saja-saja di tutup mata dan lengang kankung sempoi berjalan mengikut arah tali yang dipegang..tetapi kita terpaksa....haa itu lah yang aku nk cerita ni..Pada pagi, hari yang pertama first camp kami telah dibahagi kan kepada beberapa kumpulan untuk melakukan aktiviti secara rotation..so kumpulan kami di suruh tunggu sebentar di main camp site..so aku pun pelik..apa fasal lah team kite tak lakukan aktiviti lagi ni.... oh rupa nye team aku adalah first team yg akan buat blind trail...eekkkk....secepat mungkin aku bergegas ke khemah aku utk menukar pakaian aku yang sedia ada yang bersih dan bau wangi lagi dengan baju yangtelah dipakai semalamnye. sebab comform hancur baju aku lepas ni sebab terpaksa menempuh selut dan lumpur sebentar lagi...selepas itu kami dibawa ke bawah camp site dan disuruh cari 2 helai daun yang sudah gugur..untuk diletak kan di atas mata dan lepas itu mata kami bersama-sama daun itu di ikat menggunakan kain..sumpah tak nampak langsung..lepas tu kami telah dibawa ke satu tempat(ntah kat mana) berpandu kan kayu yang dipegang oleh fasi dan orang depan sekali pegang kayu itu dan kami semua pegang tangan antara satu sama lain...dan kami dibawa berjalan-jalan sehingga lah sorangdemi sorang hilanggg..pada awalnye aku telah disuruh duduk oleh fasi di stu tempat yang berakar..tiba-tiba aku kena simpah ngan air longkak...ehmmmm best sangat habis lencun baju aku..ok lah tu tak ada apa pun, kena simbah je..aku ingat dah habis rupa-rupanye belum lagi..aku telah dibawa ke satu lurah yang berair(parit atau sungai) yang berbatu-batu lepas itu masuk ke terowong yang amat sempit dan akhir sekali ke longkang yang berlumpur dan selut yang dalam..semua tu aku terpaksa lalui nye dengan merangkak...Ya ALLAH macam nak tercabut ankle aku kerana ankle sprain aku belum sembuh sepenuhnye.. memang ye sebab kena sprain minggu lepass.. dan yang paling mencabar sekali bagi aku ialah semasa merangkak kat parit yang berbatu..agak peritlah sebab lutut dan siku aku habis kena makan dengan batu kelikir yang ade kat parit tersebut, tapi aku tetap tabah kan diri aku untuk meneruskan aktiviti yang mencabar mental dan fizikal ni. Tambahan pula, yang paling kelakar ialah apabila seorang dari kumpulan kami kalau tak silap dari kampus jengka takut sangat dengan pacat, lagi-lagi apabila disuruh pengang pacat, dia macam histeria, terjerit melolong bila disuruh pengang pacat, macam mati hidup semula pun dia tidak akan pagang pacat, aku pulak seram tengok dia...So moral daripada aktiviti ini iaitu kita dapat rasakan macam mana org buta menjalani kehidupan nye,,apabila nikmat pancaindera di tarik oleh Allah, ehmmm susah nye nak hidup...so kite kena lah bersyukur kerana dikurniakan cukup sifat... akhir kata... blind traill memang terbaik dan kemuncak segala aktiviti pada first camp yang lalu.















4 ulasan:

hisyamchemat berkata...

Syukur Alhamdulillah

FoO dA fIrSt#1 berkata...

Salam, alhamdulillah masih ada yang memahami apa yang nak disampaikan. Tahniah.

Hamzah b zakaria berkata...

terima kasihhh

Lennyek berkata...

tahniah...semoga apa yang disampaikan sifahami dan depelajari..